NAH-servicecentrum van Pluryn

Eind maart 2011 is in Nijmegen het NAH-servicecentrum van Pluryn gestart.
Dit is een vernieuwend centrum waarin een combinatie van dagbesteding, en maatschappelijke revalidatie wordt geboden. De maatschappelijke revalidatie, in de vorm van het traject ‘NAH, hoe verder’ is bedoeld om mensen die (recent) NAH hebben opgelopen en waarbij de medische revalidatie is afgesloten, te ondersteunen bij hun vele vragen. Er worden oriëntaties en trainingen naar persoonlijke wensen of ondersteuningsbehoefte geboden. Ook de inbreng van partner en het netwerk is van groot belang.

Doel van het traject is dat mensen met NAH mogelijkheden vinden, die passen bij hun wensen. Wat dagbesteding betreft kan dit gaan om (vrijwilligers)werk, waarbij de mensen zo optimaal mogelijk deelnemen aan de maatschappij, maar ook de diverse vormen van dagbesteding zoals sociale ondernemingen en activiteitencentra. Indien er vragen zijn op het gebied van wonen en welzijn, dan zal er samen met de persoon gezocht worden naar adequate vormen van ondersteuning.

Op donderdag 19 mei 2011 is er een open dag waar belangstellenden welkom zijn. Het NAH-servicecentrum ligt op de hoek Willemsweg, Thijmstraat 40, 6531 CS Nijmegen. T: 088-777 3020. E: nahservicecentrum@pluryn.nl

Meer info kunt u lezen op de website van pluryn

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp , .