Beslishulp Beroerte

Onlangs verscheen het boekje Beslishulp Beroerte met bijbehorende digitale applicatie. Deze Beslishulp is een praktisch hulpmiddel voor het behandelteam in het ziekenhuis om snel een volledig beeld te krijgen van de problemen van patiĆ«nten met een beroerte en hun naasten. Een goede diagnostiek in de ziekenhuisfase – de acute fase na een beroerte – geeft houvast bij het voorspellen van de mate van herstel en daarmee bij het bepalen van de ontslagbestemming.
De Beslishulp Beroerte is gebaseerd op de Dutch Stroke Clinimetric Core Sets, die zijn ontwikkeld door de WCN (werkgroep CVA Nederland) van de VRA (Nederlandse Vereniging van Revalidatieartsen). De bijbehorende software is ontwikkeld door Syncope. De applicatie is voor alle ziekenhuizen in Nederland gratis beschikbaar en te downloaden via de website van Syncope.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp .