Informatiemarkt Niet Aangeboren Hersenletsel

Met om 18.30 uur en 19.15 uur lezingen door ViaReva en Siza.

Donderdag 14 maart van 14.30 tot 20.30 uur in samenwerking met o.a. ViaReva, MEE Veluwe, SizaWerk, De Kap, Stichting Mens en Welzijn en Verian.

Centrum voor Niet Aangeboren Hersenletsel Teuge
Rijksstraatweg 236, Teuge (gratis parkeren)

Niet Aangeboren Hersenletsel of NAH kan het gevolg zijn van een val of ongeluk. Maar NAH kan ook ontstaan door een CVA of ziekten zoals MS en Parkinson. NAH heeft grote gevolgen.

NAH verandert uw leven en dat van uw naasten

Er is één kenmerk bij Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) dat voor iedereen hetzelfde is: het leven vóór en het leven na het NAH is compleet anders. De toekomst ziet er opeens heel anders uit. En niet alleen voor u, maar ook voor de mensen om u heen. U moet uw leven opnieuw vormgeven.

Uw behoeften zijn uniek

In het ziekenhuis, het revalidatiecentrum, in het dagcentrum of vanuit huis komen er veel zaken op u af. Iedere fase levert nieuwe vragen en behoeften op. U heeft vragen, maar ook uw partner, familie, werkgever en andere mensen om u heen hebben vragen. In Apeldoorn en Zutphen werken de Gelre Ziekenhuizen, revalidatiecentrum ViaReva en Siza nauw samen om u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens uw ziekenhuisopname, revalidatieperiode en in de periode daarna om uw leven weer vorm te geven.

Er zijn geen standaard vragen dus ook geen pasklare antwoorden. Ieder mens heeft unieke behoeften, mogelijkheden en talenten. Tijdens de Week van Zorg en Welzijn presenteren we u tijdens een informatiemarkt over NAH de mogelijkheden die er in de regio zijn. Informatie voor patiënten, revalidanten, cliënten, partners, familie, werkgevers, buren en anderen. Kortom de markt is voor iedereen die meer wil weten over Niet Aangeboren Hersenletsel.

Tijdens de markt organiseren we een tweetal lezingen vanuit verschillende invalshoeken. De lezingen zijn gratis te bezoeken.

18.30 uur: Lezing door Annette Kerkhof, Revalidatiearts van ViaReva

Deze lezing gaat over het revalidatieproces, wat komen mensen tegen, hoe wordt het leven weer opgepakt. Er is ook aandacht voor de rol die de CVA-verpleegkundigen spelen in de nazorg.

Mogelijkheid tot het stellen van vragen

19.15 uur: Lezing door Annemieke Buiting namens Stichting NAH Gelderland en Siza

Hersenletsel: petje af voor de mantelzorger

Hersenletsel leidt vaak tot een breuk in de levenslijn: er is een leven voor en na het hersenletsel.

Niet alleen voor degene met hersenletsel maar ook voor de naasten: partner, kinderen,familieleden maar ook vrienden en collega’s.

De lezing richt zich met name op de gevolgen van het hersensletsel voor de mantelzorger. Vaak is dat de partner en/of de kinderen.

Daarnaast worden er tips gegeven voor het omgaan met de veranderingen en hoe je het leven met elkaar weer op kunt pakken.

Mogelijkheid tot het stellen van vragen

Deelnemers infomarkt:

* Wijkcentrum Apeldoorn, Schorpioenstraat
* CVA Vereniging
* Stichting NAH Gelderland
* Stichting Mens en Welzijn
* De Kap, organisatie voor informele zorg
* Verian
* Info over NAH-café Apeldoorn en Zutphen
* SizaWerk

* ViaReva
* Logeermogelijkheden voor mensen met NAH

* MEE Veluwe

Centrum voor Niet Aangeboren Hersenletsel, Rijksstraatweg 236, Teuge

Voor meer informatie kunt u bellen met het Centrum voor Niet Aangeboren Hersenletsel via 055 – 357 43 30

Kijk op: www.siza.nl/nah

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp , .