Kop-festival : Kunst en wetenschap van ons hoofd

KOP-FESTIVAL: KUNST EN WETENSCHAP VAN ONS HOOFD

Op vrijdag 13 en zaterdag 14 juli 2012 vindt de eerste editie plaats van het KOP-festival in Deventer; een festival waar kunst en wetenschap elkaar vinden in een cocktail vol kunstzinnige avonturen en kennis. Wetenschappers houden lezingen over de nieuwste ontwikkelingen en -inzichten in hun vakgebied.

Wetenschap en kunst op het gebied van psychologie, fundamentele hersenwetenschappen, muziek- en taalwetenschap, psychiatrie, waarnemen, neurologie en smaak worden voor het voetlicht gebracht. Er is met nadruk ook aandacht voor kennis, wetenschap en kunst uit Deventer en omstreken.

Tijdens de wetenschappelijke lezing(en) rondom een bepaald thema is er ruimte voor interactie met het publiek in de vorm van een KOP-quiz, demo’s, live experimenten, muziek en een KOP-museum. Natuurlijk is er ook de gelegenheid om lekker te eten en te drinken samen met de andere bezoekers. Beleef het KOP-festival op 13 en 14 juli 2012!

WIE? WAT? WAAR?

Het KOP-festival 2012 wordt op zaterdag 14 juli 2012 georganiseerd door het Science Café Deventer in samenwerking met het poppodium Burgerweeshuis. Bedrijven en instellingen als Dimence, Goudappel Coffeng, Auping en Cedere laten zien wat er aan kennis en innovatie in Deventer plaatsvindt. Op vrijdagavond 13 juli wordt in Filmhuis de Keizer het KOP-festival officieel geopend met “Shock Head Soul”. Op zaterdag 14 juli zullen de Grote Zaal, de Kleine Zaal, de Spiegelzaal, het Burgercafé en de tuin van het Burgerweeshuis en de Dimence-locatie Bagijnenstraat 56 in het teken staan van onze KOP.

Dit bericht is geplaatst in NAH cafe. Bookmark de permalink.