mantelzorg cursus NAH in Apeldoorn e.o.

Omgaan met Niet Aangeboren Hersenletsel

Een cursus voor familie en naasten die zorgen voor iemand met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH)

Netwerk NAH Apeldoorn, onderdeel van Stichting NAH Gelderland, organiseert samen met diverse organisaties een cursus omgaan met Niet Aangeboren  Hersenletsel (NAH) voor familie en naasten die zorgen voor iemand met NAH.Vanuit ervaring zien wij dat mensen die in hun omgeving te maken krijgen met NAH vaak na enige tijd merken dat er problemen zichtbaar worden, waarvan niet duidelijk is of dit met het hersenletsel te maken heeft. Omdat familie en naasten  in die periode vaak geen of weinig direct contact meer hebben met hulpverleners, weten zij niet altijd waar zij met hun vragen naartoe kunnen. Door middel van deze cursus willen wij familie en naasten in deze fase ondersteunen. Dit kan voorkomen dat men te lang, door een tekort aan informatie en steun, in een eenzame positie zitten en mogelijk overbelast raken.

In deze cursus willen we u graag meer informatie geven over NAH en de gevolgen van NAH. We geven u handvatten om met iemand met NAH om te gaan en geven informatie over de ondersteuningsmogelijkheden die er zijn in deze regio. Ook is er ruimte om uw vragen te stellen.

Tevens geeft deze cursus u de mogelijkheid om anderen te ontmoeten die in een vergelijkbare situatie zitten en met elkaar ervaringen uit te wisselen.

De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten van 2 uur per keer en start vanaf dinsdagavond 14 oktober 2014.

Onderwerpen die aan bod zullen komen:

1. Neurologische gevolgen NAH
  2. Onzichtbare gevolgen NAH
  3. Hersenletsel heb je niet alleen
  4. Mogelijkheden voor ondersteuning
  5. Hoe zorg ik goed voor mezelf?
  6. Terugkombijeenkomst en informatiemarkt

Voor wie               Familie en naasten die zorgen voor iemand met NAH
Data cursus           14-10-2014, 4-11-2014, 25-11-2014, 13-01-2015, 03-02-2015, 03-03-2015
Tijdstip                   19.30-21.30 uur
Plaats                     Centrum voor NAH  in Teuge: bijeenkomsten 2014
De Matenhof in Apeldoorn: bijeenkomsten 2015
Kosten                   Geen
Cursusgrootte      max. 15 personen

Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden voor deze cursus, kunt u contact opnemen met Karin Klopman op telefoonnummer 055-3574330 of een email sturen naar centrumvoornah@siza.nl

Graag opgeven voor 1 oktober.

Dit bericht is geplaatst in NAH cafe. Bookmark de permalink.