NAh cafe Doetinchem 24 juni as

Thea legeland
Thea legeland is mindfullness-trainer. Mindfulness is een stressreductieprogramma dat Dr. Jon Kabat-Zinn (Universiteit van Massachusetts) in 1979 voor zijn patiënten ontwikkelde, onder meer voor stressreductie en vermindering van pijn.
Sinds 2003 geeft The Legeland mindfulness trainingen aan groepen in Megchelen, Doetinchem en Enschede. Middels deze trainingen helpt ze mensen zichzelf te (her)vinden, grip op het leven te ontwikkelen en de levenskwaliteit te verbeteren.

Mindfullness
“Mindfullness gaat over aandachtig leven. Bij het oefenen met mindfullness leer je om alles wat je doet je ontspannen aandacht te geven. Of het nu gaat om het praten met iemand, eten, afwassen, lopen, lezen, werken, sporten of douchen, ieder moment is het waard om je aandacht te krijgen. Ieder moment dat je ervoor kiest om je aandacht bij het beleefde moment te houden, kun je niet je aandacht geven aan mentale onrust, gedachten over het verleden of angsten voor de toekomst. Negatieve gedachten of angsten worden niet meer gevoed. Integendeel, je voedt hiermee de ervaring van het ‘Nu’, waardoor je veel intenser leeft. Alles wat je meemaakt krijgt meer betekenis en je kunt vanuit je actuele wijsheid reageren op situaties. In plaats van te reageren vanuit onbewuste automatische patronen. Het maakt ieder moment tot een fijn moment en als je dit een tijdje bewust doet, zul je merken dat je je meer ontspannen en vredig voelt. Problemen verdwijnen als je ze geen aandacht meer geeft.”

Wat
NAH Café Doetinchem
Voor wie
Mensen met NAH en een introduce(e); mantelzorger, partner, familielid, vriend, begeleider
Wanneer
24 juni van 19.00 uur tot 22.00 uur
Waar
Bijzonder Restaurant Borghuis, Burgemeester van Nispenstraat 4 Doetinchem
Gratis entree, een drankje kost  € 1,50

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp , .