NAH Interactief voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en hun omgeving

Interaktcontour, MEE Veluwe en Pinel  organiseren een themabijeenkomst voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en hun omgeving, bijvoorbeeld ouders, kinderen, broers/zussen. De bijeenkomst is op woensdag 5 juni  a.s bij Welzijnsstichting Pinel, Raadhuisplein 8 te Ermelo. Belangstellenden zijn van 19.30 tot 21.30 uur van harte welkom.

Het thema op 5 juni  is NAH en gedrag. Een deskundige op NAH gebied zal informatie geven over bovenstaand thema.

Door een hersenbeschadiging veranderen mensen. Ná een hersenbeschadiging kunnen er fysieke en/of cognitieve beperkingen ontstaan of problemen met bijvoorbeeld het geheugen of de spraak. Dit kan een grote uitwerking hebben op de persoonlijkheid van de getroffenen. Dit kan heel moeilijk zijn voor de persoon zelf maar ook zeker voor de partner en/of naaste omgeving. Hoe hier mee om te gaan wordt tijdens deze avond met elkaar besproken.

Wat is NAH?

Mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel hebben een hersenaandoening, die in de loop van het leven is ontstaan. Er kunnen daardoor problemen ontstaan en veel zaken die vroeger gewoon waren gaan minder makkelijk. Voor mensen met NAH is het daardoor ook lastiger om andere mensen te ontmoeten. Wel blijken zij veel behoefte te hebben aan contacten met andere mensen.

Meer informatie?
Wilt u  meer informatie?

Neem dan contact op met:

Stichting Pinel, Mireille Heemskerk

E: mensenwerk@stichtingpinel.nl

T: (0341) 55 48 32

Dit bericht is geplaatst in NAH cafe, Nieuws en heeft als onderwerp .