Partnergespreksgroep

Al enkele jaren organiseerde de afdeling Gelderland van de Vereniging Cerebraal een gespreksgroep voor partners van mensen met N.A.H. (Niet Aangeboren Hersenletsel). Deze bijeenkomsten werden 5 à 6 keer per jaar gehouden op een vrijdagmorgen in ViaReva (dit is de nieuwe naam voor de Kastanjehof) te Apeldoorn. De mevrouw die de gespreksgroep leidde, is door ziekte niet meer in staat dat te doen.

Na overleg met de afdeling Gelderland van Cerebraal en het regiobestuur Gelderland van Samen Verder is het volgende afgesproken:

–       de gespreksgroep zal voorlopig geleid worden door Wim Huijssoon;

–       er zal geprobeerd worden een maatschappelijk werker/werkster te vinden die in de eerste periode zal assisteren;

–       de leden van Samen Verder mogen ook deelnemen aan de gespreksgroep.

Zelf heb ik veel gehad aan de gesprekken die in de groep gevoerd zijn. Volgens mij moeten er ook bij de leden van Samen Verder partners zijn die baat hebben bij het meedoen aan deze gespreksgroep. De deelnemers zijn lotgenoten en alleen al de aandacht voor elkaar en voor elkaars problemen kan veel goeds doen. Bovendien kunnen er zaken aan de orde komen die men niet zo gauw bespreekt als de CVA-getroffene erbij is (men wil haar/zijn vrouw/man niet kwetsen).  Er is intussen contact geweest met twee personen die werkzaam zijn bij MEE-Gelderland. Zij willen zo mogelijk de gespreksgroep begeleiden.

Als men er meer van wil weten of zich wil aanmelden, neem dan telefonisch contact met mij op (0317 – 415 696).

Wim Huijssoon.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp .