Raisin Hope Cycling Event 2012

De Raisin Hope Foundation Nederland organiseert op zondag 23 september haar eerste Raisin Hope Cycling Event op en rond de Nedereindse Berg in Utrecht. Naast de toertocht is er een proloog tegen de klok en een wedstrijd voor KNWU-licentiehouders. Het WK wielrennen is de hele dag op een groot scherm te volgen en er zijn tal van activiteiten voor het hele gezin. De opbrengst komt ten goede aan de slachtoffers van traumatisch hersenletsel.

Het hele seizoen wordt er fanatiek gefietst en krijgen de overige gezinsleden ’s avonds alleen de sterke verhalen te horen. Wat is er nu leuker om het seizoen nog eens met een leuke tocht af te sluiten met je fietsmaatjes, en vrouw en kinderen langs het parkoers? Het Raisin Hope Cycling Event biedt deze mogelijkheid.

De Amerikaanse ex-profwielrenner Saul Raisin, slachtoffer van traumatisch hersenletsel en founder van de Raisin Hope Foundation, is ook van de partij op deze dag. Hij rijdt zelf mee in de toertocht en zal het startschot lossen voor de fietsonderdelen.

FAMILIEDAG

De sportieve familiedag wordt in samenwerking met wielervereniging De Volharding en wielercircuit De Nedereindse Berg georganiseerd en staat in het teken van slachtoffers van traumatisch hersenletsel, waarvoor de RHF zich inzet. Het evenement op zondag 23 september a.s. begint met een wielerwedstrijd op het 2,5 kilometer lange wielercircuit. Iedereen met een basislicentie van de KNWU kan hier aan mee doen. Daarnaast is er een proloog voor toerfietsers en een toertocht ‘Rondom de Lopiker Toren’ over een parkoers van 26 kilometer. Deelnemers kunnen ter plekke kiezen hoeveel rondjes zij willen rijden. Inschrijven kan alleen vooraf tot en met woensdag 19 september a.s..

Deelnemers aan het evenement hoeven die dag niets te missen van het WK op de weg voor mannen in Limburg. Op het terrein is de koers de gehele dag te volgen op een groot beeldscherm. Het Raisin Hope Cycling Event is een dag voor het hele gezin. Naast het aanmoedigen van de deelnemers, die regelmatig over het circuit komen, kunnen niet-deelnemers zich vermaken met een wielermarkt, een tentoonstelling van fietshelmen, een veiling van bijzondere wieleritems, een springkussen en een barbecue na afloop van de toertocht. Daarnaast kan er ook heerlijk worden gewandeld rond de Nedereindse Plas en zijn er nog verschillende andere fietsactiviteiten voor de jeugd op het terrein te doen.

TRAUMATISCH HERSENLETSEL

Uiteraard is er ook veel aandacht voor traumatisch hersenletsel. Er is een speciale tocht voor mensen met hersenletsel, er zijn informatiestands en deskundigen en lotgenoten kunnen elkaar op deze gezellige sportieve dag ontmoeten. De opbrengst van het evenement komt uiteraard volledig ten goede aan de slachtoffers van traumatisch hersenletsel, waaronder onderzoek naar deze vorm van hersenaandoening door de Hersenstichting Nederland.

De RHF wil meer begrip kweken voor mensen met hersenletsel in het algemeen en geld inzamelen voor initiatieven en organisaties die zich bezighouden met traumatisch hersenletsel in het bijzonder. Zij doet dit door activiteiten te ontplooien in de wieler- en fietswereld. Inmiddels hebben Nederlands kampioen Niki Terpstra, Erik Zabel en zijn zoon Rick, Thor Hushovd, Geoffroy Lequatre, ploegleider Lionel Marie, ex-prof João Correia en de Nederlandse eliterenner Tom Gakes zich bij het peloton ambassadeurs van de RHF gevoegd.

Voor inschrijving en meer informatie over het Raisin Hope Cycling Event zie www.raisinhope.nl.

Raisin Hope Cycling Event

Datum: zondag 23 september 2012

Tijd: 10.00 – 18.30 uur

Locatie: Wielercircuit De Nedereindse Berg, Nedereindseweg 501w, Utrecht

Noot voor de redactie:

Bijgevoegd fotomateriaal is rechtenvrij te publiceren.

Voor meer informatie en/of interviewaanvraag Saul Raisin:

Raymond Kool (voorzitter RHF Nederland)                06 – 282 06 593

Robin Boonk (secretaris RHF Nederland)                   06 – 456 60 777

www.raisinhope.nl

Het Raisin Hope Cycling Event 2012 wordt mede mogelijk gemaakt door:

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.