Sociale netwerk in Kaart

Wij zijn Daphne Stroobants en Christien de Groot van MEE IJsseloevers en nodigen jullie uit om op 31 oktober aanstaande om actief met ons aan de slag te gaan.

We laten je kennis maken met Jolanda en haar broer Harry. Zij heeft een hersenbloeding gehad en hij geeft veel om haar en helpt waar hij kan. Maar wie zijn er nog meer? Kom en ontdek het sociale netwerk van Jolanda. En wat betekend dat voor mantelzorger Harry? Je krijgt de tools om daarna zelf in je praktijk aan de slag te gaan met het in kaart brengen van sociale netwerken.

Als iemand hersenletsel krijgt, verandert ook vaak de rol van de mantelzorger. Hoe kunnen professionals de mantelzorger ondersteunen? In het zojuist afgesloten project waarin 2 jaar praktijkonderzoek is gedaan in 5 regio’s naar het verbeteren van de ondersteuning van mantelzorgers onder andere door steunende netwerken in te zetten. De bevindingen zijn te vinden op http://www.hersenletselenmantelzorg.nl/

In het boekje Een sterk netwerk van Jolanda Keesom en Ellen Witteveen wordt beschreven hoe een netwerk opgebouwd kan worden, zowel voor degene met hersenletsel als de mantelzorger. En wat dit oplevert voor iedereen!

In het boekje In het oog, in het hart wordt beschreven hoe professionals mantelzorgers van mensen met niet aangeboren hersenletsel kunnen ondersteunen.

Beide boekjes zijn in te kijken én te bestellen tijdens deze dag.

c.degroot@meeijsseloevers.nl

postbus 53 I 7400 AB Deventer

Dit bericht is geplaatst in Nieuws en heeft als onderwerp , .